Opbouw portfolio
Om u overzicht te bieden met betrekking tot de inrichting van deze website geef ik hieronder een korte toelichting over de opbouw.STARTPAGINA: Op deze pagina leest u dat dit het afstudeerportfolio is van een Teacher Artist. Hier leest u de omschrijving van een Teacher Artist zoals deze in 2020 door de opleiding is vastgelegd.
OVER MIJ: Op deze pagina leest u wie ik ben en leest u over mijn schoolloopbaan van kleuter tot nu.
STAGE/WERK: Op deze pagina leest u mijn stage- en werkcontext van 2021 tot heden. Dit is de periode geweest, waarin ik mij heb ontwikkeld van het niveau in ontwikkeling tot het niveau gevorderd. Bovendien is er een sub pagina curriculum vitae opgenomen. Op deze sub pagina is een weergave te zien van de stages die relevant zijn geweest voor Teachers College en mijn vakspecialisatie Duits. Daarnaast is een overzicht opgenomen van diploma's/ certificaten die ik heb behaald.
TC COMPETENTIES: Op deze pagina is een overzicht opgenomen van de competenties die in dit portfolio zijn opgenomen. Per competentie is genoteerd welke bewijslasten ik aanlever.
Onder de pagina TC COMPETENTIES is per competentie (vakinhoudelijk, character, collaboration, creativity en critical thinking) een sub pagina aangemaakt. Op deze sub pagina's vindt u de aangeleverde bewijslasten met betrekking tot de competentie. Naast de bewijslasten leest u antwoord op de vraag: "Waarom ben ik van mening dat ik deze competentie aantoon op gevorderd niveau?".
Enkele bewijslasten die ik aanlever behoren bij meerdere competenties. Deze bewijslasten heb ik een eigen pagina gegeven. Op de sub pagina van de competentie heb ik de verantwoording geschreven op welke wijze deze bewijslast bijgedragen heeft aan mijn ontwikkeling. Dit gaat om de volgende drie bewijslasten:
- PERSOONLIJKE PRAKTIJKTHEORIE: Op deze pagina is zoals de titel al zegt mijn persoonlijke praktijktheorie te lezen. Deze geeft weer wie ik ben (als Teacher Artist), wat ik van belang vind in het onderwijs en hoe dit terug te zien is in mijn onderwijspraktijk.
- PROFESSIONAL CHALLENGE: In het schooljaar 2022-2023 heb ik een professional challenge uitgevoerd. Deze stond in het teken van mentale gezondheid onder studenten.
- EINDONDERZOEK: In het schooljaar 2022-2023 heb ik een eindonderzoek 'Onderzoekend vermogen' uitgevoerd. Deze is uitgevoerd op het Deltion College te Zwolle. Hier was ik gedurende het onderzoek werkzaam. Op deze pagina leest u de samenvatting van het onderzoek. Zowel het eindverslag als het ontwikkelde beroepsproduct zijn als PDF-document op deze pagina in te zien.
CONTACT: Op deze pagina vindt u mijn contact gegevens.
TOEVOEGINGEN: Na het ontvangen van feedback, feedforward en feed-up met betrekking tot mijn portfolio en het bijbehorende assessment, heb ik deze pagina ontwikkeld. Hierop zijn aanvullende bewijsstukken te vinden voor de competentie critical thinking en voor het afronden van LEVO TC4.